Zachęcamy do zapoznania się z informacją o opcji płatności Raty Alior Bank.
Proces wyboru przez Klienta rat:
- Klient wybiera produkt i dodaje go do koszyka,
- Jako formę płatności wybiera Raty Online. Zostanie przekierowany do wniosku w Alior Banku,
- Klient uzupełnia elektroniczny formularz wniosku. Przygotowuje numer dowodu osobistego, numer konta bankowego, a także informacje o dochodach oraz zatrudnieniu,
- Klient decyzję otrzymuje maksymalnie do 15 minut,
- Jeżeli decyzja będzie pozytywna, Klient zostanie poproszony o wykonanie przelewu weryfikacyjnego w kwocie 1 zł,
- Po pozytywnej weryfikacji Klient otrzymuje potwierdzenie realizacji transakcji. Umowa ratalna jest wysyłana na wskazany adres e-mail,
Alior Bank raty pomoc (najczęściej zadawane pytania)
I. Przed uruchomieniem kredytu
- Jaka jest minimalna / maksymalna kwota kredytu?
Kredyt można otrzymać od 300 do 20 000 zł.
- W jaki sposób mogę uzyskać formularz informacyjny?
Formularz informacyjny w pliku PDF możesz pobrać po wypełnieniu wniosku kredytowego, gdy wyświetli Ci się umowa.
- Czy moje dane są sprawdzane w BIK?
Na ekranie wniosku ze Zgodami klient wyraża zgodę na sprawdzenie danych w BIK. Wyrażenie zgody na przetwarzanie w BIK jest warunkiem weryfikacji wniosku o kredyt ratalny.
- Jakie towary mogę kupić na raty?
Z każdym sklepem uzgadniamy indywidualnie, jakie produkty będzie on oferował na raty. Przy takich produktach umieszczona jest informację o możliwości zakupu na raty.
- Dlaczego otrzymałem odmowę udzielenia kredytu?
Nie przekazujemy informacji o przyczynie negatywnej decyzji kredytowej.
- Jakie jest oprocentowanie kredytu?
Wysokość oprocentowania zależy m.in. od sklepu, który oferuje zakupy na raty, wybranego produktu . Informacje dotyczące oprocentowania nominalnego, RRSO oraz całkowitego kosztu kredytu prezentowane są po złożeniu wniosku. Jeżeli oferta nie będzie spełniać Twoich oczekiwań, masz możliwość rezygnacji z dalszego wypełniania wniosku.
- Czy pracując na umowę o prace na czas określony mogę otrzymać kredyt?
Tak, ale musisz spełnić pozostałe kryteria weryfikacyjne.
- Jaki jest minimalny dochód i okres zatrudnienia, aby otrzymać kredyt?
Minimalny dochód to 500 PLN netto.
Minimalne okresy zatrudnienia różnią się w zależności od źródła dochodu:
Umowa o pracę, kontrakt wojskowy / menedżerski, prezesi / członkowie zarządu, radni / posłowie – zatrudnienie od 3 miesięcy,
Działalność gospodarcza – 6 miesięcy,
Emerytura/zasiłek przedemerytalny, renta – 1 miesiąc.
Umowa zlecenie/Umowa o dzieło- 6 miesięcy,
Działalność rolnicza- 12 miesięcy,
Dodatkowo okres obowiązywania umowy / otrzymywania świadczenia nie może być krótszy niż okres finansowania.
- Czy potrzebuję poręczyciela?
Nie, nie wymagamy poręczycieli.
- Czy otrzymam tabelę opłat i prowizji?
Tabelę opłat i prowizji możesz pobrać w końcowym etapie wypełniania wniosku kredytowego.
- W jaki sposób mogę zrealizować przelew na kwotę 1 zł?
W procesie wnioskowania o kredyt – po zatwierdzeniu Umowy – prezentujemy listę banków, z których można zrealizować przelew.
Jeżeli bank klienta jest na liście, przelew jest realizowany na konto naszego dostawcy, firmy Blue Media S.A. (PayByLink, Szybkie Przelewy);
Jeżeli banku klienta nie ma na liście, klient wybiera opcje ‘Mojego banku nie ma na liście’ i prezentujemy dane do przelewu (ELIXIR) – na ekranie WWW oraz w mailu systemowym; Klient realizuje przelew w swoim zakresie, kopiując dane nadawcy, kwotę oraz tytuł przelewu;
- Z jakiego konta mogę przelać kwotę 1 zł?
Aby przelew został poprawnie zweryfikowany, muszą być spełnione poniższe warunki:
Przelew został wysłany z konta zadeklarowanego we wniosku i należącego do osoby wnioskującej o kredyt ratalny.
Dane podane we wniosku muszą zgadzać się z danymi, które podałeś do wiadomości w banku, z którego realizujesz przelew (np. jeżeli we wniosku wpiszesz ‘Radek’, a w informacji o nadawcy przelewu będzie imię ‘Radosław’, weryfikacja przelewu będzie negatywna i nie będziemy mogli na podstawie tych danych udzielić kredytu);
Jeśli samodzielnie wprowadzasz dane przelewu, pamiętaj, że tytuł przelewu musi być identyczny z wyświetlonym podczas składania wniosku. Wszelkie rozbieżności (dodatkowe znaki lub spacje, niekompletny tytuł itd.) mogą wstrzymać uruchomienie kredytu;
- Przelałem 1 PLN, ale nie otrzymałem potwierdzenia uruchomienia kredytu – co to znaczy?
Jeżeli system nie dokona pozytywnej weryfikacji przelewu (np. z powodu niespełnienia warunków opisanych w punkcie powyżej) w czasie do 5 dni od daty złożenia wniosku – kredyt nie zostanie uruchomiony a klient otrzyma emaila systemowego z potwierdzeniem braku uruchomienia.
- Czy otrzymam zwrot przelanej kwoty 1 zł?
Zwroty przelewów weryfikacyjnych w wys. 1 zł zwracane są w cyklach tygodniowych.
II. Po uruchomieniu kredytu
- Kiedy kredyt zostanie uruchomiony / kiedy środki trafią do Sprzedawcy/Sklepu?
Po uruchomieniu kredytu środki trafiają bezpośrednio na konto sklepu lub sprzedawcy, który może przystąpić do realizacji Twojego zamówienia.
- Kiedy otrzymam towar ze sklepu?
Termin dostawy uzależniony jest od Sklepu / Sprzedawcy. Jeżeli kredyt zostaje uruchomiona, Partner Handlowy uzyskuje informacje błyskawicznie a równolegle przelewane są środki. Partner może opierać się na informacji z naszego systemu lub czekać na zaksięgowanie wpłaty – po czym przystąpi do wysyłki towaru.
- Na jaki numer rachunek spłacam kredyt?
Numer rachunku do spłat podany jest w umowie, która prezentowana była podczas składania wniosku o kredyt oraz w harmonogramie spłat, który przesyłany jest pocztą po uruchomieniu kredytu. Numer rachunku jest unikalny dla każdego klienta, jeśli nie znasz tego numeru, prosimy o kontakt z infolinią Alior Banku.
- Czy mogę wcześniej spłacić kredyt?
Tak, Kredytobiorca może dokonać wcześniejszej częściowej lub całkowitej spłaty kredytu. Tego rodzaju spłata zaliczana jest na poczet spłaty raty. W przypadku spłaty częściowej Kredytobiorca zobowiązany jest złożyć dyspozycję w formie korespondencyjnej lub oddziale banku. Wówczas spłata zostanie potraktowana ,jako spłata kapitału , a klient otrzyma nowy harmonogram.
- W jaki sposób spłacać raty (bank, poczta)?
Kwotę raty należy podesłać na indywidualny numer rachunku do spłat (nr. rachunku umieszczony jest w umowie o kredyt oraz w harmonogramie spłat wysyłanym pocztą). Wpłat należy dokonywać w terminach zgodnych z harmonogramem spłat.
- Czy mogę odstąpić od umowy?
Odstąpienie od umowy jest możliwe w ciągu 14 dni od daty zawarcia umowy. Możesz tego dokonać w oddziałach Alior Banku, dzwoniąc pod numer infolinii 0 801 11 55 99, lub wysyłając dyspozycję odstąpienia na adres: Alior Bank S.A, ul. Domaniewska 52, 02-672 Warszawa.
- Kiedy otrzymam blankiety do spłat kredytu?
Nie wysyłamy takich blankietów. Po uruchomieniu kredytu wyślemy Ci pocztą harmonogram spłat, w którym znajdziesz numer konta, terminy i wysokości poszczególnych rat.
- Czy mogę zmienić termin spłaty kredytu?
Dyspozycję zmiany dnia płatności raty możesz złożyć w oddziale Alior Banku lub wysłać na adres Alior Bank S.A, ul. Domaniewska 52, 02-672 Warszawa – otrzymasz wtedy nowy harmonogram spłat. Warunkiem zmiany dnia płatności raty jest brak zaległości na rachunku.
III. Inne
- Jaki jest nr infolinii Alior Bank S.A.?
Infolinia dostępna jest pod numerem (+48) 0 801 11 55 99 i jest dostępna w godzinach 8:00 do 22:00 . Dzwoniąc z zagranicy skorzystaj z numeru (+48) 12 370 71 10. Koszt połączenia zgodny z taryfą operatora.
- Kto ma dostęp do moich danych osobowych?
Dostęp do Twoich danych osobowych mają tylko wybrani pracownicy Alior Banku.
- W jaki sposób uzyskać bankową opinię o kredycie?
Opinię bankową możesz otrzymać w dowolnym oddziale Alior Banku. Za jej wydanie zostanie pobrana opłata zgodnie z Taryfą Opłat i Prowizji.
- Prowadzę sklep internetowy i chcę rozpocząć współpracę z Alior Bankiem w zakresie oferowania kredytów ratalnych. Jak się do tego zabrać?
Wyślij zgłoszenia na adres wspolpraca.cf@alior.pl, podaj adres Twojej strony internetowej oraz opisz oferowany asortyment
Więcej informacji na temat rat znajdą Państwo tutaj